Myanmar 2017: Maha Bandula Park


The Maha Bandula Park or Maha Bandula Garden is a public park, located in downtown Yangon, Burma. The park is bounded by Maha Bandula Garden Street in the east, Sule Pagoda Road in the west, Konthe Road in the south and Maha Bandula Road in the north, and is surrounded by some of the important buildings in the area such as the Sule Pagoda, the Yangon City Hall and the High Court. The park is named after General Maha Bandula who fought against the British in the First Anglo-Burmese War. (wikipedia)


Saat saya jalan-jalan ke Maha Bandula Park, saya teringat taman dekat rumah saya yaitu Taman Spatodea, banyak tanaman, jalan setapak dan alat olahraga, di Maha Bandula Park pun sama. ada yang piknik ada yang pacaran, dan yang pasti ada saya :).

Terletak di downtown Yangon, dekat dengan Sule Pagoda dan terminal bayangan, taman ini sangat strategis. Jika anda seorang traveller yang suka dengan landmark seperti saya, Maha Bandula Park is worth to visit dan taman ini di buka untuk publik dan gratis.

Landmark Maha Bandula Park








Bendera Myanmar

mereka memakai Longyi

Jalan-jalan sambil olahraga



***


Comments

Popular Posts